SESTO - MONTE PATERNO - TRE CIME DI LAVAREDO - CRODA ROSSA - MONTE PIANO - PICCOLO LAGAZUOI

S E S T O

1.Den

2.Den

3.Den

4.Den

5.Den

2. Den

Rotwandweisehütte
Rotwandköpfe
Rotwandspitze

délka 10km

nastoupáno
1100m
sestoupáno

Na druhý den je cílem vrchol Croda Rossa (Rotwandspitze) 2968m. Lanovkou se necháváme odvézt na Rotwandweisehütte 1900m odkud pomalu stoupáme po skalnatém a členitém hřebenu. Vlevo je stabilní pohled na masiv Helmu a vpravo na hřeben k Cima Undici (Elfer). Lehký terén střídá těžší, žebříky a lany zajištěné a příkré ostře stoupající cesty. Pomalu se zadýcháváme, cesta je náročná. Míjíme zbytky válečných stanovišť, kterých je tu opravdu dost. Krásně jsou vidět vrcholky včerejší Tre Cime di Lavaredo i s chatou. Taktéž sestupová hadí cesta příkrým suťoviskem z Alpinensteigu. Máme za sebou již přes tři hodiny stoupání a vrchol je stále daleko. Bohužel ve 2800m to vzdáváme, chybí nám finální ferrata (na které byl již had lidí) a tak dvě hodinky času. Cesta zpět bude dlouhá a je třeba stihnout poslední lanovku, jinak by se vše protáhlo do večerních hodin s dlouhým sestupem do města. Prudký a schodovitý sestup mi dokonce vyhovoval a kolena nebrečela. Až později jsme zjistili, že jsme měli jít kratší cestou a mohlo se to tak stihnout.